با هم میشه مثل ماه درخشید
به من رخصت بده..ای حبس کشیده
به من رخصت بده..ای همیشه فریاد
صدایت را آواز خواهم کرد….
روز دانشجو در خاطرم هست
Tags: Society, Student Movement

به من رخصت بده..ای حبس کشیده
به من رخصت بده..ای همیشه فریاد
صدایت را آواز خواهم کرد….
روز دانشجو در خاطرم هست
Tags: Society, Student Movement
December 11th, 2008 at 10:56 pm
kasi be yade maryam haye par par
kasi to fekre kooche kaftara nistt
baraye ma bas ke nazanineman be yad hame chiz hast,ghalbe daryayiash hamchenan baraye iran mitapad …shah mahi az hamane asheghane hamishegi ast ke hata sokote por az faryad niz natavanest aanra mahv ya kamrang konad….
ama hala az fasele ha to nazanin ra kenare khodeman hes mikonim,ghalb hayeman nazdike nazdik ast ba ham mitapad baraye to ke khudat maenaye har zibayi o eshghi….hala in khane ziba ke ba name moghadasat mozayan shode miaadgahi ast baraye faryad zadan eshgh o baham budan…
asheghattt hastimmmmmmmmmmmmmmmm
December 12th, 2008 at 6:38 am
شما به فكر نوه هات هستي و پسرت كه بايد حالا اين قدر پول براشون بزاري كه راحت زندگي كنند و به واسطه شما بيمه كنند زندگي اشان را اما
خوبه وقتي حسابي براشون كار كردي حالا كمي هم به فكر اين باشين
كه اگر طرفدار تفكر و سياست و علم و كتاب و …هستي كمي هم به ياد دانشجو هاي در ايران باشي
نمي دونم براي چي يك مجله يا تلويزيون درست نميكنيد كه توش با مردم ايران حرف بزنيد نه تلويزيوني كه بعدش از اخوند ا پول بگيري يا از خاندان پهلوي يا رجوي يك تي ازاد كه توش در باره مردم ايران حرف بزني شما مي تونيد براي اينكه به اندازه كافي ثروت و شهرت و معروفيت داريد من به عنوان يك دانشجو مي خوام كه اين كار بكنيد شايد بتونيد ذره اي از نعمت هايي كه خدا فقط به شما داده زيبايي صداي خوب هوش و استعداد بالا و شهرت و ثروت و همه چيزهايي كه همه دنبال اش هستند اما شما همه را طبيعي و خداد دادي دارا هستين
لطفا بياين و به داد مردم ايران برسيد و يك تلويزيون وابسته و ازاد را درست كنيد خسته شديم از اين هم دروغ خواهش ميكنم
و توش از وقايع ايران بگين حرفهايي كه تو تي وي هاي ايراني خار ج حتي جرات پخش ندارن و از تي وي هاي داخل هم انتظاري نيست با سانسوري كه هست
اگه واقعا راست مي گين عاشق ايراني هستين و الا كه !!!!!؟؟؟؟
December 12th, 2008 at 6:40 am
به من رخصت بده..ای حبس کشیده
به من رخصت بده..ای همیشه فریاد
صدایت را آواز خواهم کرد….
روز دانشجو در خاطرم هست
in payaame shoma ham hamishe dar khaatere maa khaahad maand:)
haghighatan parastidani hastid.
December 12th, 2008 at 6:49 am
emrooz vatan khhstas
emrooz vatan bimare
emrooz vatan bitameh
man 14 salame ama shoma ro mishnasam va ahanghaton ro khondam dostetoon daram ama delam mikhad baray zendani ha dar band mesl baradar man ke yek sal to zendan ast ham yek taranei bekhonid dar zendan iran man va madaram amadim alman farar kardim ama baradaram va pedaram dar iran hastan va zendani be khatere tazahorat be dast nirohay polic iran dastghir shodan ma amadim inja chon ke jan madaram ham dar khatar bood va mesl pedar va baradam man az kordestan hastam an ja hame shoma ro dost daran khahesh mikonam yek ahangh kordi ham ba seday khodetoon bekhonid merci va be yad kordestan tanha va mzlomm ham bashid be omid azadi zendani hay siyasi dar iran
December 12th, 2008 at 7:20 am
درود بانوي بزرگوارم گوگوش عزيزم:
از بچگي هميشه در لحظات زندگيم بودين و علاوه بر يك عشق والا براي
من يك الگو هستيد و خوشحالم از بابت اين پستي كه قرار داده شده.البته
جنبش دانشجويي در ايران به صورت پراكنده س و هنوز اون انسجامي كه
بايد باشه نيست. اما اگر هنرمندان ايران و به ويژه شما در عرصه موسيقي
كه بسيار مورد توجه مردم و خصوصا جوانان هستيد به گونه اي اين جنبشها
رو با كار هنري و هر طريقي حمايت كنيد انسجام جنبشهاي دانشجويي بيشتر
خواهد شد وقتي شما به عنوان الگو براي من دانشجو پرچم شير و خورشيد
رو دست بگيريد و مسائل سياسي ايران رو دنبال كنيد و در كارهاتون انعكاس
بديد من و ما دلگرم خواهيم شد كه هنرمند بزرگ كشورمون پشت ما هست پس
خواهشي كه از شما دارم اينه كه ما رو تنها نذاريد و حالا كه در فضاي باز آمريكا
فرصت داريد براي آزادي ايران تلاش كنيد اجازه نديد سران مملكت بيشتر از اين
خون ما رو تو شيشه كنن اگر بزرگاي هنر به ويژه موسيقي حمايت كنن همه
دلگرم مي شن تو ايران نفس كشيدن حرومه شما كه خودتون 21 سال اين فضا
رو تحمل كرديد پس حمايت كنيد فرياد تو گلو خفه شده ما رو كه حالا شده يه
بغض خفه كننده شما اواز كنيد اين بچه هاي دانشجو تو اين فضا از جون مايه
ميذارن شما كه آزادي داريد همت كنيد بستر آزادي در ايران هم فراهم شه.
با آرزوي ايراني آزاد در كنار تو…
December 12th, 2008 at 12:48 pm
To age baz ham bekhuni dokhtara ba darseshon sher mikhunan pesara ba mashgheshon ashegh mishan
bekhan ta bolandaye aseman bekhan va beman
December 12th, 2008 at 1:39 pm
harf az in ke begam googoosh doset daram asheghetam ya mimiram va az in ghabil harfa kamii tekrari ya bachegonas…
jore dige mishe goft….
vali mikham begam ke khoshalam az inke googooshi hasty ke age pish biyad mese aalann….. zehniyateto aghayedeto bedone sansor va hezaran hesi ke dar to hast ke mishe hesesh kard…. hamon hamishegi hasty…
khoshhalam khosh halam az inke jaye hast mese inja…
December 12th, 2008 at 1:44 pm
taraneye ZARTOSHT bade 8 sal az tavalodesh gozashtan
bazzz harfe har rozee…jadide…
December 12th, 2008 at 2:53 pm
Hanoozam ma mitoonim KHorshid o az poshte Abr seda konim , nemitoonimmmmmm ??????????????
mitoonim Baharo ba Zamine Sookhteh ashenaa konim ,
nemitoonimmmmmmmmm ??????
Ba Ham Poshte Ma Koohe .
dooset darim Googoosh ke dar har sharayeti hamrah o hamdele mazloomani .
December 12th, 2008 at 9:15 pm
واقعا باورم نمیشه . گوگوش عزیز ما برگشته. همون گوگوش زرتشت شده. من عاشق آلبوم زرتشت هستم. در ضمن شما قرار بود ترانه ای از آقای سلی و رآخرین ترانه واروژان رو هم منتشر کنید. آیا انتظار به سر رسیده ؟
December 13th, 2008 at 4:48 am
از تمامی یاران گوگوش عزیز تقاضا دارم این سایت را سیاسی نکنند
هر چیزی جایی وهر نکته مکانی دارد
این سایت هنرمند محبوب ما گوگوش میباشد و گفته های ما باید در باره هنر ایشان وترانه هایشان باشد در غیر اینصورت مورد سو استفاده عده ای در اینده قرار خواهد گرفت
حال که بعد از سالها گوگوش عزیز سایتی را در اختیار هواداران گذاشته کاری نکنیم که از کرده خود پشیمان شود
December 13th, 2008 at 12:53 pm
گوگوش عزیزم همیشه دوشتت دارم و خواهم داشت اما کاشکی به نظرات ما طرفدارهای جونتم احترام میزاشتی و با کسانی همکاری میکردی که ما هم دوستشون داشته باشیم نه به یه کسی مثل مهرداد که ما توی ایرون فقط به اون میخندیم تو بت ما هستی کاشکی تنها میخوندی کاشکی اشعارت واسه ما قابل فهم بو نه مثل چه کار به کار شب داری بزار تا خوابش ببره!! ما این اشعارو دوست نداریم چوم من با اینکه 19 سالمه و دانشجو هستم اینارو نمیفهمم اما شما اگه نوار خالی هم بدی بیرون ما میخرریم و میپرستیمت
December 13th, 2008 at 3:56 pm
سلام خانم گوگوش
اول این بلاگ رو تبریک میگم به خودمون.
من لیلا هستم هیجده سالمه و شما رو خیلی دوست دارم.
من همه آلبومهای تازه شما رو دوست دارم با آخرین خبر و مانیفست و کیوکیوبنگ بنگ و شب سپید زندگی میکنم و همه لحظه هام ازاین ترانه های زیبا لبریزه.
درود میفرستم بشما و سازندگان این آلبومهای زیبا و بخصوص مهرداد آسمانی که آهنگاش خیلی دلنشین و دوست داشتنیه.
کیوکیوبنگ بنگ و شناسنامه من و آی مردم مردم آهنگهایی هستن که بار سیاسی دارن و اتاق من وطن دوستی را بما توصیه میکنه و خوشحالم که شما این ترانه ها رو خوندین و مثل بعضیا فقط بفکر عاشقانه ها نیستین.بطور کلی من ترانه های جدیدتونو بیشتر از قدیمیا دوست دارم. اونام قشنگن ولی برای من این جدیدا جذابتره
ترانه چقدر خوبه رو خیلی زیاد دوست دارم و عاشق شب سپیدم کاش چقدر خوبه رو هم ویدئو میکردین
براتون از خداوند متعال سلامتی و موفقیت میخوام.
December 13th, 2008 at 10:18 pm
گوگوش عزیز من در سال دوهزار که شما به خارج رفتید دانشجو بودم و با ترانه خاک اسیر شما خیلی زندگی کردم ولی اگه بدتون نیاد بعد از مدتی شما هم به ابتذال رایج در آمریکا کشیده شدید و ترانه هایی رو خوندین که شاید در شان شما نبود من دیگه دانشجو نیستم ولی شما هنوز هم گوگوشید پس می تونید برای نسل تازه ای از جوانان این آب و خاک ترانه بسازید درد مردم از زبان شما و با صدای دلنشین شما لطف دیگه ای داره ازتون خواهش می کنم دیگه از اوج پایین نیاید و دوباره خاک اسیر ها رو تولید کنید چون این سبک ابداعی شماست اصلا مهم نیست که توده ها کار شما رو نفهمند شما برای نسل های تحصیل کرده تر بخوانید برای قشر فهیم جامعه کار کنید چون اونها می تونن بقیه رو رهبری کنند
یادت باشه این تیکه تیکه های قلب امثال توست که بارون میشه و می باره
روی ماهت رو می بوسم
December 14th, 2008 at 7:18 am
pishnahadi dashtam baraye modirane site,
agar emkaanesh hast ye bakhshio dorost konid ke ma soaalaatemoono oonnja faghat soaalaatemoono matrah konim,va agar emkaanesh bood sare forsat shoma az khode Googooshe nazanin beporsin va be soaalaat javaab bedin.
chon kolli soaal hast ke too zehne mast…
manzooram in nist ke har soaale jozeio koochiko az ishoon beporsino javab bedin,soaalaaey ke kolli tare va bishtar matrah misheo ghabele paasokh daadane…
mamnoon misham.
December 14th, 2008 at 10:25 am
از فكر اينكه بلاخره جايي پيدا كردم كه ميتونم پيامم رو به نازنينم برسونم دستانم لرزان و چشمانم تر است.فقط ميتونم بگم گوگوش عزيزم هميشه اسم تو بوده اول و آخر حرفهام بس كه اسم تورو خوندم بوي تو داره نفسهام…شايد بيت تكراري باشه ولي زيباييش به اين است كه تكرارش هر روز با صداي آسماني خودت بوده برام.كاش امشب بازم بياي به خوابم
December 14th, 2008 at 1:18 pm
درود بر بزرگ بانوي موسیقي سرزمینم
براي این پایگاه هنري که خانه هنرمند ما است تبریک فراوان دارم.
من کامیارمعتمد 26 ساله ساکن ایران هستم. از هفت سالگي کلاس موسیقي مي رفتم و الان هم بدون موسیقي زندگیم نمي گذرد. ساز مي زنم و پس از 17 سال هم سقفي با موسیقي، تا حدودي باهاش آشنایي پیدا کردم.
بانوي موسیقي! کار بسیار خوبي هست که مي خواهید از ترانه در این پایگاه حرف بزنید . همه نظرات قابل احترام هستند ولي فکر مي کنم اگه به نظرات کساني که اهل موسیقي هستند، بیشتر توجه کنید بسیار بهتر خواهد بود.
من دوست داشتم نظرم را در باره آلبوم شب سپید بگم. چیزي در این آلبوم است که براي من سوال برانگیزه. حالا که این فرصت بدست آمده و خدا را از این بابت شکرگزارم، اجازه مي خواهم که نظرم را در مورد آلبوم شب سپید بگویم.
شما در شب سپید یک ترانه بشکل مدلي اجرا کردید که کلاژي از چند ترانه قدیمي شماست از جمله همسفر، غریب آشنا و… / معمولا کار به این شکله که وقتي ترانه هاي قدیمي به هر شکلي بازخوني مي شوند ، تنظیم قدیمي باید عوض بشه و تنظیمي مطابق با سلیقه روز انجام بگیره. اگر قرار باشه تنظیم همون تنظیم قدیمي باشه، بازخوني معنایي نداره.
تنظیم ترانه هایي راکه بازخوني کردین، کار بزرگ هنرمندي چون “واروژان” هست. تنظیم جدید این مدلي کار “اندي جي” هست و تعجب مي کنم از این که چرا اندي جي بجاي این که یک تنظیم جدید روي این کار
انجام بده، همون تنظیم واروژان را بکار گرفته اونم به بدترین شکل. یعني میشه گفت یک کپي درجه سه از تنظیم واروژان.و این براي من خیلي عجیبه. باور کنید من هربار با شنیدن این مدلي خیلي اذیت میشم چون کار، یک کار استاندارد نیست.
در همین آلبوم شب سپید، یک مدلي دیگر هست که مهرداد اجرا کرده بنام نیلوفر آبي. تنظیم این کار هم با “اندي جي” بوده، ولي خیلي عجیبه که مدلي نیلوفر آبي بسیار زیبا از آب دراومده. همینه که منو به تعجب واداشته، چطوریه که دو تا مدلي، هر دو تنظیم یک نفر، و هر دو در یک آلبوم، یکي غیر استاندارد و گوش خراش و اون یکي تمیز و سالم و روان!!! اصلا این سوال براي من سوال بزرگیه. مضافا بر اینکه نیلوفر آبي یکي از زیباترین کارهاي آلبوم شب سپید هست.
مدلي ترانه هاي غیرفارسي را هم که اجرا کردین چیز خوبي از آب درنیومده، یعني براي من کار رضایت بخشي نیست، شاید بخاطر تنظیمش باشه. فقط کار فرانسوی تو این مدلي بهتر از تیکه هاي دیگرش هست.
و اما ریمیکس طلاق. بانوي عزیز، گوگوش خانم زیبا! من حتما مي دونم که شما هم عیب و ایراد این ریمیکس را مي دونید، اصلا شما با اینهمه سابقه هنري امکان نداره که ندونید، سوالم اینه که چرا این ترانه را به این شکل اجرا کردین؟ حیف نبود؟ من واقعا در تعجبم که “اندي جي” چیکار داره میکنه؟ گوگوش خانم عزیز، من حتمي مي دونم که شما میدونین من چی دارم میگم. به سرعت این ریمیکس توجه کردین دیگه؟ حتما متوجه شدید که سرعت اینکار غلطه. من تعجب میکنم اشتباه به این بزرگي!! یعني هیچکس نبود اینو تذکر بده به اندي جي؟؟ این ترانه هم خیلي گوش آدمو اذیت میکنه.
شاید خیلي ها متوجه این نقص بزرگ نشوند ولي اونایي که موسیقي بلدند حتما مي فهمند و خب، زیاد جالب نیست گوش کسانیکه موسیقي بلدند آزار ببینه.
December 14th, 2008 at 1:27 pm
ترانه اي در این آلبوم اجرا کردین بنام “شک مي کنم”، شعر بسیار زیبا، ملودي بسیار زیبا، اجرا بسیار زیبا ولی تنظیم بد، خیلی بد. خانم گوگوش ! فکر نمي کنم شما بتونید این ترانه را با این تنظیم، لایو اجرا کنید. تنظیم “شک مي کنم” هم کار اندي جي هست. حالا چیزي که منو متعجب کرده اینه که در همین آلبوم تنظیم هاي شب سپید، هفته سپید و سیاه، کوچه لخت، جنگل شش و هشت و بوسه هاي پیاده رو هم کار اندي جي هست، تنظیم هاي بسیار خوب. چطور میشه که یه تنظیم کننده در یک آلبوم کار عالي و کار ضعیف ارائه بده؟میشه دریک آلبوم کار عالي و کار خوب داشت ، ولي کار عالي و کار ضعیف در یک آلبوم اصلا تعجب آوره.مخصوصن که کارها هم از یک نفر باشه.
این مواردي بود که مي خواستم بگم و امیدوارم که باعث دلخوري نشده باشم.
در پایان مي خواستم که ترانه هاي آلبوم شب سپید را به ترتیب امتیاز بنویسم. از زیباترین ترانه شروع مي کنم و به ترتیب میام پایین:
اول هفته سپید و سیاه. شعر ، ملودی و اجراي فوق العاده زیبا با تنظیمي خوب
دوم کوچه لخت، با شعري متفاوت و بسیار زیبا، ملودي فوق العاده ساخته شده ، اجرا عالی و تنظیم هم خیلي خوب.
سوم شب سپید. من با شعرش کمی مشکل دارم ( بخشي که از کلمات ماهي تابه و گریه کباب استفاده شده) من با این تیکه از شعر مشکل دارم. درسته که استفاده از کلمات متفاوت در شعر به نوآوری کمک مي کنه ولي این زماني هست که همه خطهاي شعر با هم هماهنگي داشته باشه. منظورم اینه که مثل این مي مونه که کسي یک لباس فاخر به تن کنه و بعد یک کفش کهنه و تخت پوسیده بپوشه. ناجوره میشه دیگه.
همه کلمات این ترانه فاخر هست بجز همین بخشي که گفتم و این باعث ناهمگوني در این ترانه شده. اما اجراي فوق العاده زیباي شما و ملودي بینظیر مهرداد این نقص را پوشانده. من تبریک میگم به شما و تبریک میگم به مهرداد آسمانی که یک هنرمند بسیار با استعداد و با سلیقه و با تکنیک هست. بنظرم مهرداد در کار آهنگسازي استاد هست و چه خوبه که ما یک استاد جوان داریم.
ملودي شب سپید یک شاهکار موسیقي پاپ هست. این فقط نظر من نیست، همه دوستانم که در کار موسیقي هستند هیمن نظر را دارند. همانطور که موسیقي 12 دقیقه اي کیو کیو بنگ بنگ یک شاهکار موسیقي هست. من به سهم خودم دست مهرداد را مي بوسم که با ملودي هاي زیباش هم سطح موسیقي لوس آنجلس را بالا برد و هم آهنگهایي ساخت در سطح بانوي اول موسیقي ما.
چهارم، نیلوفر آبي
پنجم ،بوسه هاي پیاده رو
ششم ،جنگل شش و هشت
هفتم ، شک مي کنم
هشتم ،مدلي اینترنشنال
نهم ، مدلي فارسي
دهم ، ریمیکس طلاق
آلبومهاي مانیفست و آخرین خبر ، شاهکارهایي هستند که سالها باید در موردشون صحبت کرد و از زیبایي این آلبومها گفت. امیدوارم مجالي باشد که این آلبومها را از دیدگاه خودم توصیف کنم.
و کلام آخر اینکه گوگوش بانو، با توجه به کارهاي گذشته بابک امیني، سبک کار ایشون با نوع اجراي شما هماهنگي نداره، اینو در ترانه هاي قبلي که با هم کار کردین براحتي میشه دید. با اینهمه من زود قضاوت نمي کنم صبر مي کنم که کار جدید را بشنوم بعد نظرم را میگم.
موفقیت شما، آرزوي من است. سبز باشید.
December 14th, 2008 at 2:23 pm
گوگوش جونم دوستت دارم. هر چی بخونی دوستت دارم. فقط بخون. فقط بخون.
برای تحمل روز سیاه بتو فکر میکنم
برای تصاحب رویای ماه بتو فکر میکنم
بتو فکر میکنم
بتو فکر میکنم
December 14th, 2008 at 4:17 pm
با سلام خدمت خواهر خوبم گوگوش خانوم گل
حرف برای گفتن زیاد دارم ولی سعی میکنم مختصر کنم و سرتونو درد نیارم. از اینکه اجازه دادید مردم با شما ارتباط داشته باشند جای قدردانی داره. نمیدونم هدف شما ازاینکه از نظرات دوستدارانتون در باره ترانه هاتون آگاه بشین چه است؟، اما میدونم اونقدر تجربه دارین که نظرات غیر حرفه ای را ملاک قرار ندین.
من سنم کم نیست، هم قبل از انقلاب را دیدم هم بعد از انقلاب را. موزیسین هستم واز دوستان طوفان –خواننده- و. موزیک را میشناسم چون کار کردم. نظرات خیلی از دوستان را که پیام گذاشتن را خوندم، که بیشترشون نظرات حرفه ای نیست و فقط احساسی هست. این نظرات به درد کار هنرمند نمیخوره، البته محترمه و باید نظرشونو بنویسن ولی به درد کار هنرمند نمیخوره که بخواد این نظرات را دنبال کنه.
تا اونجایی که من خوندم خیلی از دوستان از یک نفر که بدشون میاد میگن کارش هم بده، از یکی که خوششون میاد میگن کارش خوبه. این شیوه نظر دادن در مورد اثر هنری نیست. اثر هنری باید بدون توجه به اسم مولف، شنیده بشه و بررسی بشه.
دوستان از کار آهنگسازی بابک امینی تعریف کردند که این اشتباهه. بابک امینی را میشناسم، کارش را بارها و بارها شنیدم. بابک تئوری موسیقی را خوب بیان میکنه ولی در عمل هیچ کاری انجام نمیده. بابک یک گیتاریست خوب است، ولی هر گیتاریست خوبی لزوما نمی تونه آهنگساز باشه، چنانکه هر آهنگسازی هم لزوما نمیتونه موسیقیدان باشه. شما خودتون اینو میدونین حتما.
بنابراین کار آهنگسازی بابک، کار قابل قبولی نیست،چون بابک اصلا آهنگساز نیست. این از آلبوم زرتشت هم کاملا پیداست، موسیقی بسیار خسته کننده که مطمئنم خود شما هم وقتی رو صحنه اجراشون میکردی خسته میشدی، شاید به همین دلیل بود که دیگه تو کنسرتها آلبوم زرتشت را اجرا نکردین.
و ترانه آبی که ازش فقط صدای گیتار شنیده میشه، و کار قابل قبولی برای اجرای شما نیست. متعجبم که این ترانه را ویدئو هم کردین.
اما دوستانی که اینجا نظر دادن، طوری حرف میزنن مثل اینکه میخوان بابک امینی را با مهرداد آسمانی مقایسه کنند و بگویند که بابک بهتره. اولا که این اصلا مقایسه درستی نیست، دو تا سبک کار مختلف را نمیشه مقایسه کرد.همانطور که دو تا ژانر مختلف در سینما را نمیشه باهم مقایسه کرد.
دوما اینکه بابک امینی آهنگساز نیست و سابقه کارش در ترانه هم فقط به اندازه هفت هشت آهنگه که کارهای خوبی هم نبوده، بنظر من سطح کارش بسیار پایینه و اشتباه تو کارش زیاده . مهرداد حدود سیصد آهنگ ساخته که از نظر فنی و تکنیکی، همه ملودیهایی که ساخته بسیار زیباست ومهمتر از زیبا بودن، کاراش درسته،اشتباه تو کارش نیست یعنی حتی یه اشکال فنی موسیقی هم نمیشه از آهنگهای مهرداد گرفت، کارشو بسیار تمیز و دقیق انجام داده و آهنگساز خوش استایلی است.
ببینید کار خوب را باید گفت که خوبه. اگه حقیقت را بگیم به پیشرفت موسیقی کمک کردیم و اگه احساسی برخورد کنیم به موسیقی مملکتمون خیانت کردیم.
من انتظار ندارم که هنرمندانی مثل آقایان زلاند، آندرانیک، شماعی زاده و قمیشی که خیلی زحمت کشیدند و من براشون خیلی احترام قائلم، بشینن از کار مهرداد تعریف کنند، این رسم متاسفانه در بین هنرمندان ایرانی وجود نداره. همانطوری که موقعی که زلاند و شماعی زاده و … جوان بودند، هنرمندانی مثل بابک افشار و منفردزاده و مرحوم پرویز اتابکی و پرویز مقصدی هیچوقت از کار اونا تعریف نکردند. متاسفانه محیط موسیقی ما اینجوریه و شما خواهر خوبم که در این محیط کار کردین اینو بهتر از من میدونین.
اما حقیقت را میشه دید. میشه دید که کار آهنگسازی مهرداد در سطح بسیار بالایی است، خودش هم حتما اینو میدونه، اگه به کارش اعتماد نداشت برای بزرگترین خواننده ایرانی چند آلبوم نمیساخت. من برای مهرداد آینده ای بسیار درخشان را میبینم، خدا بهش قوت و انرژی بیشتری بده که در اون محیط، بازهم کارهای زیبا بسازه. مهرداد هم قشنگ میسازه و هم خیلی خوب میخونه، خوب و درست، بی نهایت درست.
نمیدونم دوستان چه غرض خاصی دارن که نوشتند مهرداد چند سال رو اعصاب ما رژه رفت!!! حرف به این زشتی را در مورد یک هنرمند چرا مینویسین؟ اونم هنرمندی که کارش واقعن درسته. توضیح هم ندادند که مهرداد چه طوری چند سال رژه رفت؟ با کیو کیو بنگ بنگ ، شب سپید، دلکوک، چله نشین، نجاتم بده، سنگر بی سنگ، آی مردم مردم غزل شیشه ای ، باهم و عشق یعنی همه چیز رژه رفت؟ آهنگای به این زیبایی رو میگید رژه رفتن رو اعصاب؟
من که تو این کار هستم میدونم که چه زحمتی برای این ترانه های زیبا کشیده شده، چرا دوستان این طور غیر منصفانه حرف می زنند؟
البته گفتم نظرات این دوستان، نظرات قابل توجهی نیست چون نظرات موسیقایی نیست.ولی بهر حال اینطور حرف زدن در مورد یک هنرمند ارزنده درست نیست. بجای اینکه از کار درست مهرداد و امثال مهرداد حمایت کنیم، توهین هم می کنیم؟ ایوالله!
بیش از این مزاحم اوقات شریفتون نمیشم و شما را به خدا میسپارم. موفق و موید باشید.
December 14th, 2008 at 6:19 pm
هر تراته ای که با صدای گوگوش زیبا باشه
واقعاٌ زیبا و دلنشین هستش
مثل خودش که براستی قابل ستایش
و زیباتر از هر گل زیبا ست
December 14th, 2008 at 7:24 pm
با گوگوش میشه آفتاب رو صدا کرد
سنگ بی صدا رو میشه با ناز تراته هاش آشنا کرد
گوگوش زیبا ما اونی رو دوست و قبول داریم
که خود بانوی زیبای ما برامون به ارمغان میاره
تمام اهنگ و ترانه های شما همه وهمه
با صدای ماندگارتان
بهترین هاست
یکی از یکی زیباتر و ماندگارتر
December 14th, 2008 at 9:37 pm
بسیار خوب، میبینیم که دوستان عزیزی پیدا شدند و نقطه نظراتشون را دارندبا زبانی متفاوت بیان میکنند. زبانی که به دور از عصبانیت و پرخاشگریست اما با کمی دقت در نحوه نگارش و نحوه بیان دلایل میتوان فهمید که داستان از کجا آب میخورد.تا بحال من و سایر دوستان تمام سعیمان را میکردیم که نظراتمان را بگوییم بدون اینکه نامی از شخص خاصی ببریم.اما حالا که ظاهرا دوستان اصرار دارند که اسم ببرند و دفاع کنند،چه بهتر. ما هم با همان ادبیات محترمانه ایشان پاسخ میدهیم. ریشه و خاستگاه دلخوری و نارضایتی طرفداران خانم گوگوش از مهرداد آسمانی به سادگی به نحوه ی آهنگسازی ایشان بر نمیگردد! ظاهرا دوستان فراموش کرده اند یا نمیخواهند به یاد بیاودند که مهرداد در چهار سال گذشته خیلی بیشتر از یک آهنگساز بود. بله اگر مبنا را بر آهنگسازی قرار دهیم من و بسیاری دیگر از طرفداران گوگوش(که از نسل سوم طرفداران ایشان هستیم( از شنیدن ترانه هایی چون دلکوک، چله نشین،شب سپید و نجاتم بده لذت میبریم. منصف باید بود، حتی سخت گیر ترین منتقدان در مجله و سایتی چون “رولینگ ستون”میگویند اگر یک چهارم آهنگهای یک آلبوم خوب باشند،آن آلبوم خوب است. اگر آقای مهرداد آسمانی مانند سایر آهنگسازانی که برای خانم گوگوش کار کردند فقط در نقش آهنگساز باقی میماندند مشکلی نبود. اما مشکل اصلی این بود که در چهار پنج سال گذشته مهرداد مساوی بود با گوگوش! مهرداد در مصاحبه،مهرداد در کنسرت،مهرداد در آلبوم،مهرداد در مجله، مهرداد در عکس،مهرداد،مهرداد،مهرداد،مهرداد…چرا؟ مهرداد آسمانی آهنگساز و خواننده شاخصی نبود. اگر بود پیش از خانم گوگوش میتوانست جایگاه شاخصی برای خودش داشته باشد (که نداشت) و اگر باشد بعد از خانم گوگوش میتواند سالنهای کنسرت را پر کند و آلبومهای موفق ارائه دهد( که باید صبر کرد و دید!) طرفداران مهرداد که در اینجا صحبت میکنند و مشخصا و به وضوح از یک روزنه مشترک به بیرون نگاه میکنند(اگر اصولا همه یک یا دو نفر بیشتر نباشند) تنها چند نقطه اتکای واحد بیشتر ندارند:1- چند آهنگ معدود استاندارد مهرداد
2- حمایت مهرداد از خانم گوگوش در کنسرت لاس وگاس
که در مورد دوم مسلما خانم گوگوش خیلی بیشتر از آنکه باید پاسخ محبت مهرداد را دادند. در چهار سال گذشته به خودمان قبولاندیم که اینهمه حضور مشترک به پاس همان یک حضور تنهای مهرداد در لاس وگاس بود. اما گویا طرفداران مهرداد اینرا کافی نمیدانند. آنها همچنان مهرداد را میخواهند. مهردادی که در برابر خانم گوگوش و در برابر دوربینهای تلوزیون به گونه ای مینشست که گویی صاحب اختیار مطلق است. مهردادی که در هر حضور تلوزیونی تکرار میکرد و تکرار میکرد و تکرار میکرد که من (به خانم گوگوش آویزان نشده ام ) با اینحال حاضر نبود حتی یک کنسرت مشترک را از دست بدهد. بسیار خوب، گیریم که حق با او بود، او تقصیری نداشت،خانم گوگوش چنین میخواستند. خب، حالا دیگر خانم گوگوش چنین نمیخواهند! کافی نیست؟ تکرار کنید: خانم گوگوش چنین نمیخواهند. تمام. خانم گوگوش میخواهند آهنگسازشان را عوض کنند. تنوع ایجاد کنند. با کسی همکاری کنند که به قول خودش بر روی اشعاری آهنگ ساخت (که اصلا ترانه نبودند) خب کجای اینکار اشکال دارد؟مگر اینکه بخواهید حالا که نوبت به دیگری رسیده است ، قدرت تصمیم گیری و سواد هنری خانم گوگوش را سئوال ببرید؟ اصلا حق با شماست. مهرداد بهترین آهنگساز در سالهای اخیر است. چرا این بهترین را از سایر خوانندگان دریغ کنیم؟ اگر فوق ستاره کم داریم،ستاره که بحمدالله تا دلتان بخواهد هست. مطمئنا مهرداد با هرکدام که همکاری کند سالنهای 15 و20000 نفره را سولد اوت خواهند کرد. به امید آنروز. و یک پیشنهاد: حالا که خانم گوگوش انقدر سعه صدر دارند که به پیشنهاد یک نفر وبلاگ به راه می اندازند!!!! به پیشنهاد من حقیر هم گوش کنند. میتوانند اگر صلاح بدانند یک رای گیری اینترنتی هم براه بیندازند و نظر طرفدارانشان را در مورد همکاران قدیم و جدید جویا شوند. خالی از لطف نخواهد بود. نرم افزارهایی که به هر آی دی فقط یکبار اجازه رای میدهند کم نیستند. زنده و سلامت باشید.
December 14th, 2008 at 10:03 pm
خانم گوگوش میدونم که خودت بهترینیو
و همه چیزو میدونی…واقعا خنده داره که طرفدارهای مهرداد اسمانی برای حمایت از این اقا دست به هر کاری میزنند….جالبه برید بپرسید که تو البوم شب سفید چند نفر تونستند تحمل کنند و اهنگهای مهردا د با صدای اونوو برای بار دوم بتونند گوش بدهند. همه مجبور شدند به خاطر شاه ماهی اونم یک بار صدای مهردادو گوش بدهند… صدای مهرداد در این البوم مثل وجودش در کنسرتها تحمیل شد….دیگه دست از این گیر تکراری گریه کباب بر دارید..اتفاقا این یکی از شاعرانه تعبیرهاست..حتی یکی از مجریان معلوم الحال از شاعر بزرگ خانم هما میر افشار که ایشون با اینکه کاری به گوگوش عزیز نداده اند ولی گفتند من تو کارهای جدید فقط کارهای گوگوشو دوست دارم.. و این اقا راجع به معنی این گریه کباب پرسیدند..ولی خانم میر افشار که خیلی از ما شعر بیشتر بلدند گفتند من هم چنین تعبیری داشتم… عزیزم این گریه کباب زیباترین استعارست و سوز دلو و دود ارزو و حسرتو به زیباترین شکل ممکن نشون میدهند…….دوستان گوگوش جون نظر خواسته نه تعییت تکلیف هر چه گوگوش بخواد محترمه و گوگوشه عزیز تصمیم میگیره ما هم فقط نظر خودمونو میدیم..مهرداد قبل از گوگوش اهنگ ساز ضعیفی بود ..کارهاش هست..ولی با کیو کیو بنگ بنگ و وجود گوگوش خودشو نشون داد…. و شاهکارهایی از خودش به جا گذاشت…ای مردم مردم…عشق یعنی همه چیز… شب سفید و…. اما بگذارید بابک کارشو با یک شاعر حرفه ای نشون بده .اون وقت به سرکوبش بشینید.. بابک بارها گفته ترانه های البوم زرتشت برای تبدیل به ترانه خیلی سخت بود..بگذارید کارش را با گل بانو زویا..اردلان عزیز و دیگر بزرگان و با صدای جادویی گوگوش بشنویم بعد نظر بدهیم…. و کور کورانه به خاطر طرفداری از مهرداد او را محکوم نکنیم
…………گوگوش نازنین از ما نظر خواسته کاشکی بفهمیم نظر دادن با تعیین تکلیف فرق دارد…گوگوش نازنین خودش میداند با چه کسی کار کند…… و در مورد این اقا کافیست از هر کسی در اطرافتان در مورد این اقا سوال کنید….. عملکرد بسیار بد این اقا حتی زیبایی کارهایش را زیر سوال برده…..
……………………….گوگوش عزیز امیدوارم از حرفهای گستاخانه بعضی از ما که هنوز اظهار نظر با تعیین تکلیف را نمیدانیم ناراحت نشوی..تو اسطوره بی بدیلی.. هر چه بخوانی مطمئنم زیباست ..چون زیبایی صدایت جادویست…. اما ما دوست داریم از اهنگسازهای مختلف در یک البوم بشنویم
………………………………….. و بدون شنیدن کار و عملکرد کسی را محکوم نکنیم….بابک با کارهایش خودش را نشان میدهد.. و هرگز یادش نمیرود کیست و جایگاهش کجا بود . بعد به کجا میرسد ..با گوگوش..او احترام بزرگ بانوی موسیقی ایران را همیشه نگاه داشته..بابک نجیب است او پایش را از گلیمش بیشتر دراز نمیکند
..از نظر اهنگ سازی.. اقایان مدعی اهنگسازی شما سختی ترانه زرتشت..ابی و … را متوجه نشدید..به او فرصت بدهید تا کاری از او با ترانه سرای بزرگ بشنویم..مگر مهرداد قبل از گوگوش ترانه هایی مانند عو عو سگ نازی اباد… ننه سماورو روشن کن..و و…. را نداشت و برای بقیه ..که هیچ کدام با کارهایش برای گوگوش نازنین قابل مقایسه نیست… با گوگوش به بلوغ رسید و شکوفا شد…. حال صبر کنیم بابک را با ترانه سرای حرفه ای ببینیم
December 15th, 2008 at 12:42 am
سلام بر یگانه دختر ایران
عزیزم بهترین خبری که در اسن 5 سال شنیدم همکاری مجدد شما با بابک امینی بود. و زویا. هردو با احساس. بهترین کار شما در این چند سال پیر مشرق است. در ضمن من برای آقای مهرداد احترام زیادی قائل هستم ولی ایشان به هیچ وجه یک موسیقی دان نیستند و فقط می توانند بر روی شعر ملودی بگذارند. در صورتی که در شاهکار های شما همگی ابتدا موسیقی نوشته شده بود و بعد شعر بر روی آن قرار گرفت. به همین دلیل هم ترانه های ساخته مهرداد به دل کسی ننشست. دوران ترجیع بند گذشته. ترانه های ترجیع بند دار به درد زمان بدیع زاده و مرحوم ملوک ضرابی می خورد. با تشکر از حوصله شما برای شنیدن شاهکار تازه شما لحظه هارا می شمارم
December 15th, 2008 at 1:31 am
سلام به گوگوش عزیز و یاران
سئوالی برای من پیش آمده که اطمینان دارم گوگوش عزیزم جواب آن را دارد
در یک وبلاگ که نویسنده آن یک خانم میباشد و ارتباط نزدیکی با مهرداد اسمانی دارد
حتی در کنسرت نوروز87 شما در دوبی توسط مهرداد آسمانی دعوت نامه رسمی
دریافت نمودن ومجانا” در آن کنسرت شرکت نمودند
دقیقا بعد ازانتشار خبر قطع همکاری شما با مهرداد اسمانی آن وبلاگ شروع کرد بر
علیه اندی جی نوشتن البته ناگفته نماند که تا قبل از آن همه چیز خوب بود واز نظرآنها
خیلی هم اندی جی اوکی بود
وحال سئوال این است که آیا اندی جی در تصمیم شما برای قطع همکاری با مهرداد
دخیل بوده ؟ چی شده که اینها به اندی جی که یک جوان بی حاشیه و هنرمند میباشد
گیر داده اند؟
وچیز دیگری که باعث خنده میشود نوشته های کودکانه اشان میباشد اندی جی برای
مهرداد خیلی خوب اهنگها را تنظیم میکرده وبرای شما خیلی بد !!!!!!!!!!!!!! ر
یعنی می خواهند بگویند اندی جی با شما لجبازی دارد
و در پایان از این دوستان خواهش می کنم بجای گیر دادن به دیگران
از هنرمند مورد علاقه اشان بخواهند کنسرتی به تنهایی بگذارند
تا چشم ما هم به جمال طرفداران ایشان روشن گردد
December 15th, 2008 at 3:45 am
با اجازه از خانم گوگوش
جناب آقای بهرام اگر در آن زمان بزرگتر ها از شماعی زاده و زلاند تعریف نکردند ولی آنها با کارهایشان ملتی را وادار به تحسین نمودند و ایکاش آقای مهرداد اسمانی هم بجای دست پا کردن یاران اینترنتیانرژی خود را صرف خلق آثاری نمایند که تحسین همکان را در پی داشته باشد
هنرمندی که به هنر خود ایمان دارد در پی قطع همکاریش با یک هنرمند اینچنین آشفته نمیشود و سعی به زیر سئوال بردن هنر دیگران نمی کند بلکه خود را به اثبات میرساند
برخلاف نظر شما بابک امینی آهنگساز جوان وبا استعداد میباشد و باید کارهای بیشتر از او مشاهد نمود تا مورد نقد قرار بگیرد آهنگ پیرمشرق و ابی او بسیار زیبا بود و آهنگهای زرتشت
کاملا با حال هوای ترانه ها هماهنگی داشت
December 15th, 2008 at 5:27 am
من به عنوانع یک شنونده که هیچ اشنا ای هم با موزیک ندارم
از بچهگیم یک چیز رو خوب فهمیدم
و اون اینکه
این صدای گوگوشه که به ترانه ها و اهنگ ها هارمونی میده
و بهمین دلیل هستش که تمام ترانهاش رویا ای هستند
ترانه واهنگ ابی بی نظیره
ویدیو اش روهم عاشقانه دوست دارم
ما اقای مهرداد اسمانی را به عنوان یک اهنگساز خوب قبولشون داریم
کارهای ایشون مثل شب سپید
کیوکیو بنگ بنگ
حرف نداره
ولی قرار نیست که چون ایشون اهنگساز خوبی هستند و کار های خوبی برای خانم گوگوش انجام دادن
تا اخر عمر خانم گوگوش فقط با ایشون کار بکنند
و درظامن ما برای اقای مهرداد ارزش قاعل هستیم ایشون هم مثل بقیه فنهای خودشون رو دارند
ولی ما دوست نداریم که ایشون رو در روی سن در کنار خانم گوگوش ببینیم
ایشون اهنگساز هستند کارشون هم بسیار عالیست
کاری رو که نباید انجام بدند
خوانندگیست اونهم در کنار اسطور ای مانند گوگوش
December 15th, 2008 at 9:20 am
ma khoshhalim chon Googoosh e ma bad az 5saal kare honarie modavem ba yek teem tanavvoii Jaleb o Delpazir be kareshoon mikhan bedand ….
az shoghemoon sar az paa nemishenasimmm .
ba ejazeye googoosh azizam dar pasokh be aghaye bahram :
migam maa bayad axsariate mardom ro dar nazar begirim .
axsariate kasanike Googoosh aziz ro doost darand va mikhan hamchenan dar oj bashe ….
man shakhsan az karhaye aghaye asemani , Delkook , Baham , QQbang bang , Ahooye eshgh ro doost daram ..
ama az karhaye aghaye Babak Amini bishtar lezzat mibaram , chon eteghad daram musice eeshoon ba sedaye Googoosh azizam besiar hamahange …
kari nadaram chanta kar darand , vali hamoon tedad ro doost daram
Asheghe albume ZARTOSHT hatsam … jense seda va ejra khode khodeee Googoosh azize … albatte mahzooneh
va hamintor az albume Last News Asheghe Pire Mashregh hastam ..
haiffffffff ke video nashodeh Googoosh joon ..
ba arezooye salamati baraye honarmande Bihamtaa Googoosh va digar hamkaranash .
Didaar
December 15th, 2008 at 10:13 am
روز مادر را به گوگوش عزیزم تبریک میگویم
December 15th, 2008 at 12:08 pm
با سلام و خسته نباشید
راستش منم خیلی ناراحت شدم وقتی اون پیام توهین آمیز را خوندم که مهرداد چند سال رو اعصاب مردم رژه رفت. پیام بسیار زشتی بود و هموطنی که این پیام را نوشته حتما نمیدونه که در کلاسهای موسیقی در ایران، از آهنگ نجاتم بده برای آموزش پیانو به دانشجویان موسیقی استفاده میکنن. خواهش میکنم کسانی که از موسیقی چیزی نمیدونن که اکثریت هم نمیدونن نظرشون را در این مورد اعلی ندونن. بیایید واقعیت را ببینیم اگرچه خوشمون نیاد. هدف از اینکار خانوم گوگوش که نظرسنجی را در اینجا آزاد گذاشته فکر نمیکنم این باشه که از ایشون تعریف کنیم، ایشون نیازی به تعریف کردنهای ما ندارند چون نامشون در موسیقی به ثبت رسیده. هدف اینه که نظرات بی غرض و هدفمند باشه و به پیشرفت موسیقی کمک کنه. نه اینکه کار هنرمند آهنگسازی را زیر سوال ببرین و توهین کنین چون خوشتون ازش نمیاد. خوش اومدن یا نیومدن ما که مهم نیست، کار هنرمند مهمه.
اون هموطن عزیز آقای بهرام حرف بسیار درستی گفتند. بررسی اثر موسیقی باید بدون توجه بنام مولف باشه. حالا بعضی دوستان به اثر که توجه نمیکنن مولف را هم بدلیل خوش نیومدن میخوان زیر سوال ببرند. این درست نیست. خانم گوگوش نظرات شما را میخونن. نذارین ناامید بشن.
با تشکر از مدیر وبلاگ
December 15th, 2008 at 2:07 pm
سلام بر یار خشمگین جناب رامین خان و سرکار خانم (ر) گوگوش
من نگفتم که گوگوش خانوم گل بازم با مهرداد کار کنه، این دو هنرمند چند سال باهم کار کردند و آثار طلایی بوجود آوردن. همانطورکه اگه گوگوش بخواد فقط بکارش با مهرداد ادامه بده واسشون بده، واسه مهرداد هم بده فقط با گوگوش کار کنه. خلاقیتهای یک آهنگساز زمانی خودشو بیشتر نشون میده که با صداهای مختلف کار کنه.
من بازم میگم بابک امینی فقط یک نوازنده است، یک نوازنده خوب گیتار، ولی آهنگساز نیست، همونطور که منم فقط یک نوازنده هستم ، من چند سال با ناصر چشم آذر کار کردم، منم میتونم ملودی سرهم کنم یه لاین از اینجا بردارم یه لاین از اونجا بردارم، هر کسی که دو سال کلاس نوازندگی بره هم میتونه اینکارو بکنه، ولی آهنگساز نیست. خواهر خوب ما گوگوش خانوم هم مثل اینکه ملودی ترانه زرتشت را خودش نوشته، مگه گوگوش خانوم گل آهنگسازه؟
حالا داداش شما میگی که آلبوم زرتشت خوبه ، باشه خوبه، من بشما این فرصت رو میدم که هر وقت آمادگی داشتی روی همین بلاگ موسیقی آلبوم زرتشت را بررسی کنی، نقد هم نمیخواد فقط بررسی کن و سه نکته مثبتشو بگو، فقط سه نکته، بیشتر هم نمیخواد. اگه متیونی اینکارو بکن خیلی خوبه، من منتظرم.
خواهر خوب خانم( ر) گوگوش، شما هم آبی رو بررسی کن.
یه مطلبی هست که من نمیخواستم بگم چون فکر کردم شاید بحساب تعیین تکلیف کردن برای هنرمند بذارن، ولی حالا میگم . نظرم اینه که اگه گوگوش خانوم بجای بابک امینی با آندرانیک یا سیاوش قمیشی کار میکرد خیلی بهتر بود. این نظر منه ولی خواهر گل ما گوگوش خانوم هرکاری که دلش بخواد میتونه بکنه. آندرانیک و قمیشی آهنگساز هستند، بابک فقط نوازنده خوبی هست.
حالا اگه خواهر خوب ما قصدش اینه که از جوونا حمایت کنه، بازم بنظر من شوبرت آواکیان کارش بهتر از بابک هست.
و یه چیز دیگه هم گفتی داداش، گفتی زلاند و شماعی زاده با اینکه قدیمیا ازشون تعریفی نکردن ولی ملتی کاراشونو تحسین کردن. کی تحسین کردن؟ سی سال بعد. الان دارن کارهای سی سال قبلو تحسین میکنن که بیشترشم واسه خاطره سازی و نوستالژیه.، اون موقع یه عده ای طرفدار ترانه های جدید بودن که کار اونا درست بود، ولی عده زیادی هم از کارهای جدید پاپ خوششون نمیومد و میگفتن دلت میاد موسیقی اصیل ایرانی، این آهنگا چیه که اینا میسازن اسم خودشونو گذاشتن هنرمند؟ خواننده فقط دلکش و مرضیه، شش دانگ صدا دارن، گوگوش و رامش هم شدن خواننده؟ داداش باور نمیکنی از بزرگترا بپرس
. مهرداد آسمانی هم آثار زیبا بوجود آورده، شما فکر میکنین دلکوک چیزی از مرهم کم داره؟ کم نداره سرتر هم هست. چله نشین و نجاتم بده از دوپنجره و جاده کمتره؟ چه چیزش کمتره؟؟ توضیح بدین. مضافا اینکه خوبه بدونی دوپنجره از یه آهنگ خارجی گرفته شده، باور نمیکنی از جناب حسن خان بپرس.
شهیار قنبری میگفت که آهنگسازان پیش از انقلاب آهنگاشونو سوت میزدن و واروژان سوت اونا رو تنظیم میکرد و آهنگ بنام فلانی به ثبت میرسید، راست میگه، آخه یه موضوعاتی هست که شما نمیدونین، گفتنشم درست نیست.
اون زمان پیش از انقلاب بابک افشار تو یه استودیویی کار میکرد بنام طنین ، مدیر اونجا بود، البته استودیو مال پرویز اتابکی بود. افشار تو همون استودیو حمله کرد به ساخته های شماعی زاده که اینا آهنگساز نیستن که. از این آهنگ و اون آهنگ خارجی برمیدارن به اسم خودشون. در حالیکه شماعی زاده کسی بود که چند تا از آهنگها را اول ساخت بعد سرفراز روشون شعر نوشت، البته نه همه آهنگها، یه چند تایی. مثل پشت دیوار دلم.
در مورد خوندن شماعی زاده هم همون آقای افشار گفته بود که از زمانی رسم شد که بدصداها هم بخونن که شماعی زاده شروع به خوندن کرد، این بدعت بد را شماعی زاده گذاشت. ببین داداش این نمونه رو گفتم که بشما اینو بگم که اینجور حرفا در همه دوره ها بوده، فقط مختص به الان نیست. اما سی سال بعد شماعی زاده و زلاند و هم نسلاشون شدن بزرگان موسیقی. بزرگ هستن، خیلی بزرگن، ولی زمان جوونیشون خیلی حرف شنیدن. حالا حکایت مهرداده.
بنابراین خانم (ر) گوگوش، شما نمیتونین واسه کسی تکلیف بذارین که بخونه یا نخونه یا با کی بخونه. هنرمند کاری را که دلش بخواد انجام میده. بابک افشار نتونست جلوی خوندن شماعی زاده رو بگیره، چون شماعی زاده دلش میخواست که بخونه. شما هم نمیتونی بگی که کی بخونه کی نخونه.
و ختم کلام، اون دوره شماعی زاده و زلاند و … ، همیشه اول آهنگ ساخته نمیشد بعد شعر روش گذاشته بشه.، اشتباه میکنی این فقط در مورد چند ترانه صدق میکنه،در بیشتر ترانه ها روی شعر آهنگ گذاشته میشد. ولی دوره قبلترش زمان تورج نگهبان و همنسلاش ، بیشتر شعر روی آهنگ میرفت.
موفق و موید باشید.
December 15th, 2008 at 9:29 pm
با سلام به گوگوش عزیز ودوستان منظور از اینکه نوشتم مهرداد روی اعصاب ما رژه رفت به دلیل مصاحبه هایش وادعاهایش بود
آقای مهرداد آسمانی خیلی زود فراموش کردند که از کجا به کجا رسیدند
مثلا در یکی از مصاحبه هایشان مدعی شدند که اوایل ورود گوگوش از کنسرت ها استقبال خوبی نشد بدلیل آلبوم زرتشت بود که آلبوم خوبی نبود(در صورتیکه استقبال از کنسرتها بینظربود ) ولی اکنون به خاطر کارهای جدیدگوگوش که منظور همان آهنگهای خودشان میباشد اسقبال بیشتر شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ر
دیگر چیزی نمانده بود ادعا کنند که همه به خاطر شخص مهرداد آسمانی به آن کنسرتها میرود
ایشان در طی این 5 سال سعی داشتند دور گوگوش حصار بکشند و هرکس با گوگوش کاری دارد از طریق او وارد شود
وهنوز هم عقیده دارم که واقعا روی اعصاب ما طرفداران رژه رفت
December 15th, 2008 at 10:37 pm
با تشکر از گوگوش نازنین که این فرصت را به ما دادند که
که بتوانینم نظرات خود را بیان کنیم
قبل از هر چیز به آقای مهرداد آسمانی تبریک می گویم که تمامی
طرفدارانشان موسیقی دان هستند!
البته من موسیقی دان نیستم ولی با شنیدن میتوانم به خوبی موسیقی
را حس بکنم
وقتی ترانه های قدیمی گوگوش نازنین را می شنوم احساس می کنم
که از جنس گوگوش میباشد وفقط با صدای او دلنشین است وهیچ کس
دیگر نمی تواند به خوبی او اجرا کند وچه بسا دیدم که خیلی از هنرمندان
ترانه های گوگوش عزیز را اجرا کردند وبه دل ننشست از جمله ابی آقای
صدا
ولی با شنیدن ترانه های جدید گوگوش ان احساس را ندارم وفکر میکنم که صدا
وآهنگ همخونی ندارد شاید به این دلیل باشد که آقای مهرداد آسمانی بعد از همکاری
با گوگوش سبک کارشون را تعغیر دادن وخواستند کارهایی را بسازند که خارج از
سبک وتوانشان میباشد در بین ترانه های جدید گوگوش آهنگ پیرمشرق بسیار زیبا
میباشد وازآن دسته از آهنگهاست که با شنیدنش احساس می کنم آهنگ کاملا از جنس
گوگوش میباشد ووقتی که همه چیز با هم هماهنگ باشد صدرصد احساس خواننده
هم در زمان اجرا دوچندان میشود وبه عقیده من اجرای گوگوش در این ترانه خیلی
خیلی زیبا تر میباشد
البته به عقیده من آقای اسمانی آهنگساز خوبی هستند ولی سبک کاریشان بیشتر بصدای
خانم شهره و آقای شهاب نزدیک میباشد
December 15th, 2008 at 11:13 pm
سلام به گوگوش عزیز
با اجازه از موسیقدانان گرامی نظرم را در مورد ترانه های
گوگوش عزیز میگویم
در بین ترانه های جدید گوگوش ترانه پیر مشرق را بسیار دوست دارم
و خیلی متاسفم که این ترانه بسیار زیبا ویدئو نشد
والبته منظورم این نمیباشد که دوست داشته باشم گوگوش عزیزم فقط از
بابک امینی ترانه بخواهد بلکه دوست دارم گوگوش با آهنگسازان مختلف
همکاری نمایند در آن زمان است که خیلی راحت تر میشود انتخاب کرد و
نظر داد
December 16th, 2008 at 1:05 am
بادرود به هنرمند محبوبم گوگوش
گوگوش عزیزم با آن صدای گرم وگیرا هرچه که بخواند زیباست
ومن از شنیدن آن لذت میبرم
در مورد آهنگسازی مهرداد آسمانی ضمن احترام وتشکر به ایشان
صددرصد تمام سعی خود راکردند تا بهترین را برای گوگوش نازنین
بسازند و نباید از ایشان خرده گرفت زیرا که توانشان بیش از این
نمیباشد آلبوم آخرین خبر خوب بود ولی آلبوم مانیفست از نظر
آهنگسازی بشدت نزول کرد واصلا شعر وآهنگ با هم جور نیست
مثلا ترانه شب شیشه ای یک شعر زیبای عرفانی دارد ولی آهنگ
اصلا باشعر همخوانی ندارد به مانند این است که آهنگسار اصلا
شعر را حس نکرده و تا زمانی که آهنگساز درک درستی از ترانه
و توان وقدرت خواننده را نداند نمی تواند آثارزیبایی خلق
نماید آهنگهای مهرداد در حد متوسط میباشد و شاید آهنگسازان دیگری
باشند که با همکاری با گوگوش انگیزه آهنگسازیشان صد چندان شود
واثار زیبا تری را خلق نمایند
با آرزوی موفقیت روز افزون گوگوش عزیز
December 16th, 2008 at 2:34 am
سلام به گوگوش عزیزم وعاشقان او
به عقیده من برای اظهار نظر در مورد آهنگ حتما نباید موسیقیدان بود
چرا که ترانه هایی که بعد از گذشت 50 سال هنوز مورد توجه
میباشند وآن ترانه ها انتخاب موسیقدانان نبوده بلکه
عموم مردم به آنها نمره قبولی دادند ومورد توجه نسلهای بعدی هم
قرار گرفته وقتی یک ترانه دلنشین باشد مورد توجه طبقات مختلف
مردم قرار میگیرد اعم ازشهری وروستایی ایرانی داخل وطن و ایرانی
خارج از وطن امرزوه در ایران اکثرآهنگهای قدیم گوگوش بصورت موسیقی بدون کلام
در مکانهای عمومی ومراکز خرید وادارات مورد استفاده قرار میگیرد
وادم از شنیندنش سراپا لذت میشود
وسئوال من این است آهنگها ی مهرداد آسمانی را اگز کلام زیبای گوگوش
از روی آن برداشته شود باز هم شنیدنی ولذت بخش است ؟
گوگوش در آلبوم آخرین خبر یک ترانه بسیار زیبادارد که اگر آهنگ مناسبی روی
آن گذاشته میشد بی شک تبدیل به یک ترانه ملی می گشت که آن ترانه با هم میباشد
با شعر فوق العاده زیبای زویا ذاکاریان
December 16th, 2008 at 4:14 am
با اجازه از همگی دوستان
می خواهم در مورد موضوعی که خودم از ان اطلاع دارم صحبت بکنم
من به کلاس موسیقی میروم و اهنگ هجرت خانم گوگوش جزء
دروس ما میباشد ولی متاسفانه تاکنون از آهنگها های جدید خانم گوگوش
استفاده نشده است قابل توجه خانم الناز عزیز
December 16th, 2008 at 4:54 am
تو به هر حال وهوایی که باشی عاشقم تا همیشه عاشق تو
بسته با تو نفس من اگر باشم یا نباشم لایق تو
پیشکشه تو این ترانه این صدای صادقانه
بین ما هم کوه ودریاست فاصله افتاده اما
بتو نزدیک ترم امروز قلب من می تپه با قلب تو اینجا
گوگوش جان مرسی برای تمامی خاطرات خوب
مرسی برای همه جیز
December 16th, 2008 at 6:12 am
Farzineh jan ,
./.99 az Mardom nazare shomaro dashtand .
che concert boro , che concert naro ,
che dar Iran , che dar kharej az Iran !
ba arezooye movafaghiyate baraye GOOGOOSH aziztar az joooonnnn
December 16th, 2008 at 6:21 am
doostan aziz
yadetoon bashe injaa khooneye Eshghe …
faghat mikhaim be Googooshemoon eshgh bedimmmm …
begim cheghadr doosesh darim va bedoone Ou va Sedaye ou Zendegi Mafhoomi nadareh …
begim hanooz to shock hastim ke in khooneye zibaro baraye maa sakhti ta betoonim har rooz az inja Nasime Googooshi ro be khoonehamoon biarimmmmmmmm .
be to faghat bayad Eshghhhh dad Banooye bozorgvaarrrrrr .
ba hezaran booseh baraye to .
yek Aashegh .
December 16th, 2008 at 8:20 am
با عرض سلام و خسته نباشید
بعضی دوستان نظرات عجیب و غریبی مینویسند که جای تعجب داره.
آقای علی، ترانه ای که اسم بردی شب شیشه ای نیست، اسمش غزل شیشه ایه. وقتی به اسم ترانه بی دقت هستی ، چه جوری در باره ترانه نظر میدی؟ بهرحال برداشت شما از غزل شیشه ای اشتباهه. کی گفته که غزل شیشه ای عرفانیه؟ شاعرش گفته؟ این ترانه اصلا عرفانی نیست، فقط نگاهی هست به غزل های مولوی در دیوان شمس. کجای این ترانه عرفان داره؟چه عرفانی؟ کدوم عرفان؟
بنظر من که مهرداد آسمانی بهترین آهنگ را روی این شعر گذاشته. مثلا چی انتظار داشتین؟ مثل بابک افشار که برای شعرهای مولانا آهنگ ساخته و شکیلا خونده، مهرداد هم اونجوری باید میساخت؟ معلومه که این کارو نمیکنه بهرحال مهرداد که آهنگسازحرفه ای هست میدونه که گوگوش ، شکیلا نیست و اون سبک آهنگ اصلا به صدا و اجرای گوگوش نمیخوره.
و کی گفته اگه شعر شباهت به غزلیات مولوی داشته باشه باید آهنگ هم تو سبک عرفانی باشه؟ مگه گوگوش سنتی خوان هست؟ لطفا به این چیزا دقت کنین و سبک گوگوش را در نظر بگیرین.
آقای علی، مهرداد اگه شعر را حس نمی کرد هرگز نمیتونست کیوکیوبنگ بنگ و آی مردم مردم و شب سپیدو شناسنامه من رو بسازه. بنظرمن این شما هستین که شعر حس نمیکنین، حتی اسم ترانه را هم دقت ندارین.
امیدوارم که بیشتر دقت کنین و نظرات بهتر و سازنده تری بدین.
و خانم ماریا، اینجا هر کی نظر داده موسیقیدان نبوده، موسیقیدان نمیاد نظرشو اینجا بنویسه، بجاش کتاب منتشر میکنه. اینجا کسانی نظر دادند که بعضیا شون اهل موسیقی هستن و بعضیا نیستن. اگر کسی با موسیقی آشنایی نداشته باشه و نظر بده، نظرش میشه عین نظر آقای علی.
از آقای پدرام معتمد هم کمال تشکر را دارم که وضعیت مدلی همصدا و ریمیکس طلاق را خیلی خوب تشریح کردند. پایدار باشید.
December 16th, 2008 at 10:18 pm
سلام به گوگوش نازنینم
من امروز از راه اندازی این سایت بااطلاع شدم باورم نمیشد
ولی وقتی نوشته های گوگوش نازنین را خواندم متوجه شدم
که واقعی است و بینهایت از گوگوش عزیرم تشکر می کنم
بحث در مورد مهرداد آسمانی داغ است من هم نظرم را میگویم
من فکر می کنم بزرگترین اشتباه مهرداد آسمانی این بود که گوگوش را
تمام وکمال برای خود می خواست و تمام سعی خود را میکرد
تا این موقعییت ارزشمندی را که نصیبش شده به هر نحوی که
میتواند از دست ندهد از بد بین کردن گوگوش ازطرفدارانش
گرفته تا سایر هنرمندانی که مورد تایید او نبودند در واقع حصاری
دور گوگوش کشیده بود و اتفاقا خیلی دوست داشت که این مسئله
رو همگان متوجه شوند و با مصاحبه در تلویزیونی که خیلی با
ایشان هماهنگ بود به رخ همه می کشید البته آن تلویزیون هم فقط
به خاطر نزدیک شدن با گوگوش این میدان را در اختیار مهرداد
قرارداده بود چون خوب میدانست که از طریق اوست که می تواند
گوگوش را به تلویزیون خود نزدیک نماید من فکر میکنم همین
اخلاق ورفتارمهرداد آسمانی باعث گردید اکثریت مردم همکاریش
با گوگوش را دوست نداشته باشند وشاید خیلی فرا تر از دوست نداشتن
واگر در این بین یکی دوتا آهنگ خوب هم برای گوگوش ساخته باشد
بچشم نیاید اگر مهرداد آسمانی قدر موهبت الهی که خداوند نصیبش کرده
بود را میدانست و پا را خیلی خیلی بیش از گلیمش دراز نمی کرد اینگونه
از طرف مردم طرد نمی گشت
وجالب تراینکه مهرداد آسمانی مرتبا شعار میدهد در ایران آزادی نیست و رژیم جمهوری اسلامی دیکتاتور میباشد
وقتی خودش با اسطوره یک مملکت اینگونه برخورد کرد حال در نظر بگیرید اگر یک روز جای سران جمهوری اسلامی بود با ایران چه میکرد
December 17th, 2008 at 1:18 am
خانم مهرنوش عزیز
خدار ا صد هزار بار شکر که گوگوش عزیز لطف کردند این موقعییت را برای ما بوجود آوردند که همه می توانند آزادانه نظرشون رو بگویند
و فکر نمی کنم دلیلی وجود داشته باشد که از نظراتیکه مخالف عقیده مان هستند عصبانی شویم
در مورد غزل شیشه ای اولا عذر میخواهم که درموقع نوشتن اشتباه کردم وشب شیشه ای نوشتم
انتظار نداشیم که موسیقی سنتی روی آن گذاشته شود بلکه باید موسیقی گذاشته میشد که با حال هوای ترانه بخورد
ترانه هایی که نام بردید به عقیده من اشعار زیبایی دارند
در مورد موسیقی دان اگر دقت کنید متوجه میشوید که تمامی طرفداران مهرداد آسمانی خود را موسیقی شناس میدانند ودیگران را نا آگاه از جمله خود شما
December 17th, 2008 at 3:31 pm
خب بگذارید سریع بروم سر اصل مطلب و سوالی بنیادین را پیش کشم که گویا دوستان احساساتی ما کاملا آنرا فراموش کرده اند . گوگوش بیش از هر چیزی ، یک پدیده ی جامعه شناختی و یکی از نشانه های تحلیل ناخودآگاه تاریخی معاصر بوده است . او می تواند زندگی خصوصی اش را آنگونه که دوست می دارد برپا دارد و البته در دنیای اسطوره گریز مدرن ، شایعات ریز و درشت بسیاری را نیز متحمل شود . در اغلب کامنت هایی که خواندم ( و البته برای نوشتن کتابی که بی ارتباط با گوگوش نیز نیست ، برایم بسیار جالب می نمود )، دعوا بر سر این ترانه و آن آهنگساز و بهمان ترانه سراست . همه از « کیستی گوگوش » سخن می گویند ، اما کمتر کسی را به « چیستی او » کاری ست . آیا پدیده ی گوگوش در گرو موفقیت این یا آن آلبوم و کنسرت است ؟ متاسفم که هنوز می خواهیم کالبد یک هنرمند را مصادره کنیم ، بی آنکه لحظه ای بیندیشیم که آنچه در آینده از آن هنرمند باقی خواهد ماند ، بازتاب ترانه های اوست . یک ترانه در متن تاریخ همواره آکنده از تردید ، راه خود را بسوی دیالکتیک با تاریخ خواهد گشود .از این روی مایلم تا نکته ای را به سایر دوستان یادآوری کنم . اینکه کالبد هنرمند را در ذهن کوچکشان که جز بت واره هایی گنگ ، بازتابی از آن هنرمند ندارد ، مصادره نکنند . آنها را به ترانه ی سرود سوزان از لئونارد کوهن ارجاع میدهم ، که میدانم گوگوش این ترانه و روزهایی را که با هژیر داریوش در فیلم بی تا همکاری داشته ، نیک بیاد می آورد ؛ آنجا که می خواند :« … و تو می خواهی با او سیاحت کنی ، و می اندیشی که شاید به او ایمان بیاوری ، چرا که بدن کاملت را با ذهنش لمس کرده » برای مواجهه با « چیستی گوگوش » مراجعه به فیلم بی تا و ترانه های دریایی یا ماه پیشونی خالی از لطف نیست ؛ دستکم آنکه می تواند این شیفتگان ناپالوده را سمت و سویی بهتر بخشد
December 18th, 2008 at 2:46 am
یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد
خطی ننویسم که ازار دهد کسی را
یادم باشد در برابر فریادها سکوت کنم
و برای سیاهی ها نور ب÷اشم
گوگوش عزیز و صبور / ما گوگوشلاوی ها عاشقانه دوستت داریم
December 18th, 2008 at 11:16 am
aanche ke bedun kochektarin tardid mitavan nevesht goft va faryad zad
” har kari ba sedaye zibayat , delneshin o shenidani ast ”
Hal agar tarane az bozorgani chun iraj janate atayi,ardalan sarfaraz va zoya bashaddd hezaran barabar zibatar khahad bud ya hata ahang az
hamkaran honarmand ghadimi ,, ama baz ham aanche ashkara
moshakhas ast inke ” khastani harchi ke hast To bekhay Ma ghaneim ”
har aanche ra ke ba sedaye bi nazirat bekhani asheghane
doost darim chera ke az jens eshgh ast o kari nabe nab…..
Name moghadasat kafisttt ta aanche ke az nazare ma
chandan khoshayand nist ra mahv konad ta tanha zibayi hayat ra bebinim….
December 19th, 2008 at 3:12 am
dar ebtedaa doroode bikaraanamo nesaare golbaanooye shahre taraneh,shaah maahie bihamtaye honare iran,Googooshe azize delam,mikonam.
khob inja nazaraate mokhtalefi mibinam…
hamoontor ke goftam be nazare man Mehrdad ahangaaye besyaar khoobi ham saakht,mesle Q.Q Bang Bang,Delkook,Chelleh Neshin,Baham,Eyde Ashegh,Eshgh Yani Hame Chiz,Shabe Sepid,Ghazale Shishehei,”Akharin khabar(ba sedaye shaah maahi va hatal emkaan bedoone sedaye khorshid)”….
in ahanga vaaghean vaghean ziba hastan!!
man khodam har Tarane ke Googooshe nazanin bekhoonano asheghaane doos daram,vali agar entekhabi bashe oon vaght man in taraneha ke esm bordamo be albume Zartosht 100% tarjih midam…
va in aghidaro ham daram ke hamintor ke kare toolani ba Mehrdad ahyaanan yeknavaakht shod,agar be hamin soorat ba Babak Amini ham kar beshe hamin halat pish miad va hata be maraateb badtar…
che khoob mishe ke karhaa motenave va ba ahangsaazhaa va tarane sarayane mokhtalef bashe.
baz ham taghaza daram ke Poll haey tashkil beshe dar baraye Album haei ke bad az enghelab arze shod,va hamintor Poll haey dar morede bazi az taranehaye jadid dar moghayese baham…ray giri ha be moroore zamaan kheili chiza ro moshakhas mikone.
January 11th, 2009 at 2:42 pm
داشتم کامنت ها رو میخوندم که متاسفانه برایِ
چندمین بار کامنتی دیدم که در اون
به گلایه و انتقادِ غیرِ معقول از گوگوش
پرداخته شده بود
.
.
.
به اسمِ نویسنده ی کامنت که توجه کردم دیدم که پدرام معتمد هست
.
.
.
فقط خواستم بگم که من یه پدرامِ دیگه ام
.
یه پدرامی که اگه گوگوش رو تو بدترین شکلش هم ببینه
عاشقانه دوسش داره
.
چون عاشقِ واقعی خوبی و بدی رو نمیبینه
.
در صورتی که تو همیشه خووووووبی
و
من همیشه عاشقِ تــــــــــــــــــــــــو
.
.
.
بهترین ها
پدرام
January 16th, 2009 at 7:31 pm
با گوگوش میشه مثل ماه درخشید
با گوگوش میشه آفتابو صدا کرد
میشه سنگ بی صدا رو با ناز ترانه هاش آشنا کرد